erwin-wendy.reismee.nl

Dag 4 en 5 motorvakantie 20/21 juli 2015

Gisteren vertrokken vanuit Lajoux voor het vervolg van onze route. Via het meer van Geneve naar Thonon les Bains gereden . Hier begint de Route des Grandes Alpes. Via de Col de la Colombiere naar Hotel Viallet bij Beaufort gereden Hier gestopt om lekker te eten en te overnachten. Hier waren twee Duitse motorrijders waar we gelijk mee aan de praat raakten en waar we ook gezamelijk mee gegeten hebben en de avond mee doorgebracht hebben. Nadat wij ze de volgende ochten uitgezwaaid hebben zijn we weer verder gereden. Als eerste zijn we over Col de Meraillet gereden. We zijn ff bij een mooi meer gestopt voor een foto. Toen weer door via Val -d'Isere en Col de l'lseran naar Modane. Toen nog via Col du Telegraphe en Col du Galibier en verder naar Briancon gereden. En pa .... Val-d'Isere ligt echt super mooi en de liften gaan tot aan de top van de col. Echt een aanrader om te gaan skien!!!!!

Al met al hebben we twee hele mooie motordagen gehad. Wel weer twee hele warme dagen alleen boven op de Col du Galibier ineens een aardige regenbui en 18 graden. Maar in het dal weer 32 graden dus zo weer droog.

Dag 3 motorvakantie 19 juli 2015

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur vertrokken na een ontbijtje voor een nieuwe motorrit richting Geneve. De route ging door de Jura in Frankrijk. Een heel mooi gebied!! Toen we aan het eind van de dag een hotel zochten kwamen we uit bij een hotel waar de receptie dicht was. Wat bleek je kon zelf een sleutel pakken en een kamer uitzoeken. Dat leek ideaal maar er waren een boel sleutels en een boel kamers. We namen de eerste sleutel maar dat bleek bij binnenkomst kamer, een groot appartement te zijn wat niet erg schoon was. Hier wel nog even dankbaar gebruik gemaakt van het toilet. De sleutel maar snel terug gehangen en weggegaan. We hadden geen zin om alle sleutels uit te proberen. Veel hotels zijn dicht in deze omgeving. Het is hier voornamelijk gericht op wintersport. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden in Lajoux wat prima is. Verder vandaag niet veel meegemaakt. We zijn vandaag iets eerder gestopt dan onze planning was. We waren moe en voelde onze ruggen. Groetjes van ons.

dag 2 motorvakantie

Vanmorgen na een lekker ontbijtje vertrokken richting Metz. Het is vandaag wat koeler dus hebben we alles binnendoor gereden al liep vanmiddag de temperatuur toch nog op tot 32 graden. Daar hebben we een oplossing voor gevonden door langs een beekje te stoppen, ons motorpak uit te doen en in onze stay cool onderkleding in een beekje te gaan staan met onze blote voeten. Dat was heerlijk!!! We hebben de Route des Cretes gereden vanmiddag en zijn gestopt in Battenheim. Daar zitten we nu in een hotel en hebben net heerlijk gegeten en zitten nu nog heerlijk op het terras dit te schrijven. We wachten nu nog op het toetje. Het is nu nog 28 graden. Morgen rijden we verder naar Geneve .... tot dan.

17 juli 2015

Vandaag vertrokken vanaf huis met de motor. Lisa wordt later vandaag opgehaald.

Wij zijn via Limburg gereden (daar wezen lunchen ) en vanaf daar richting Luxemburg.

Vlak voor de grens van Luxemburg zijn wij gestopt en even op internet een hotel gezocht.

Wij zitten nu in Metzert in een hotel waar we net heerlijk gegeten hebben.

We hebben helaas er wel voor gekozen om alles via de snelweg te rijden vandaag omdat wij zo nog een beetje rijwind hadden. Vanmiddag stond de temperatuur op 34 graden. Morgen hopelijk wat koeler zodat we binnendoor kunnen rijden. Nou tot morgen.

Zomervakantie 2015, Route des Grandes Alpes.

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij ( Erwin en Wendy ) richting Frankrijk op onze nieuwe motor. Voor het eerst gaan wij 2 weken op motorvakantie. De bedoeling is dat we daar de route des grandes Alpes gaan rijden.

dag 21 en 22

Hallo,

Gisteren zijn we van Banff naar onze camping gereden in de buurt van het inleverpunt van de camper. Verder vandaag niet veel gedaan. De camper een beetje opgeruimd en ons laatste kampvuurtje gemaakt.

Vandaag nog rustig ontbeten, camper een beetje schoongemaakt en naar het in leverpunt gereden. Alles werd daar snel afgehandeld. De schade aande spiegel hoefde we niet te betalen omdat we een extra verzekering hadden afgesloten. Vervolgens werden we naar het vliegeveld gebracht en daar zitten we nu. Het is hier pas 12.30 uur en we vliegen om 17.55 uur dus we moeten nog wel even. Maar ja, we hebben een onwijs fijne vakantie gehad!!

Nou tot snel ziens allemaal.

Groetjes van ons.

Dag 20

Hallo maar weer.

Auw auw auw ik heb spierpijn van het paardrijden en kanoen!! (Wendy)

Vandaag een keer een beetje uitgeslapen tot 09.00 uur. Op ons gemak ontbeten. We zijn vandaag gaan raften op de Kananaskis rivier. Dit hadden wij nog nooit gedaan en wilden wij wel een keer proberen. Eerst omkleden en een wetsuit aan en schoentjes en reddingsvest en helm. Daarna kreeg je een hele uitleg over hoe en wat en eenmaal in het vlot ging je bepaalde dingen oefenen. Het was leuk en we zijn lekker kleddernat geworden. Erwin en Lisa zijn zelfs nog vanaf het vlot in het water gegaan. Je moest dan je voeten omhoog houden in het water en met je handen het touw wat langs het vlot gaat vasthouden. De begeleider trok ze dan na een korte tijd ( het water was namelijk erg koud ) aan hun reddingsvest weer het water uit op het vlot.

Je moet trouwens voor alles wat je hier aan sportieve dingen doet tekenen dat als er iets met je gebeurd zij helemaal nergens voor aansprakelijk zijn.

Na ons raft avontuur zijn we naar Banff gereden en zijn we lekker uit eten geweest. Daarna nog even snel wafels en pancakes gekocht voor ons ontbijt morgen mmmmmmm

Morgen rijden we naar onze laatste camping vlak bij het inlever punt van onze camper. Het zit er dan helaas weer op voor ons.

Overmorgen dan onze camper inleveren en naar het vliegveld.

Maar we kunnen terugkijken op een hele leuke vakantie!!

Dag 19

Hallo

Vanmorgen hebben wij paardgereden hier in de Rockies. Lisa wilde dit heel graag. Het was voor haar de eerste keer, dus best spannend! Maar ze heeft het heel goed gedaan. Af en toe het paard aansporen en een klein stukje in draf gingen haar goed af. Het aansporen van het paard vond zij in het begin een beetje eng omdat ze bang was dat het paard boos zou worden. Hierna zijn we naar de wasserette gegaan om onze naar paarden ruikende broeken te wassen. Bij Starbucks ondertussen koffie gedronken en de dingen gedaan die op internet moesten gebeuren. Bij Starbucks hebben we namelijk internet. Toen de was weer opgehaald. We gingen de was naar de camper brengen om vervolgens boodschappen te gaan doen...........maar.....toen zag ik een meertje waar ze kano's verhuurden. En vanaf hier kon je naar Vermillion Lakes kanoen. Nou dat was snel besloten dus wij een kano gehuurd. Was weer erg mooi de omgeving en we hebben het heel leuk gehad. Hierna nog even gewinkeld in Banff waar we natuurlijk zijn voor een paar dagen en boodschappen gedaan. Na het eten stopte onze waterpomp ermee dus hadden we geen water meer want we hadden een plaats met alleen elektriciteit hook-up. Dus maar een plaatsje gevraagd met full hook-up zodat we ook op het water aangesloten zijn. Morgen dus maar weer Fraserway bellen.