erwin-wendy.reismee.nl

Dag 11 motorvakantie 27 juli 2015

Vanmorgen vanaf Belfort via de Route National door de Vogezen gereden. Nabij Saarbrucken de grens met Duitsland over gestoken en daarna vervolgens richting Trier gereden. Vanaf daar de Moezel een stuk gevolgd tot dat we in Trittenheim gestopt zijn bij een bordje "zimmer frei". We kregen een hele grote kamer met zithoek bij de tv.

Aangezien we hier alleen maar konden ontbijten, waren we gedwongen op zoek te gaan naar een restaurant. Deze hebben we in het dorp gevonden en hebben heerlijk schnitzel gegeten.

Na het eten eerst naar de oever van de Moezel gelopen. Omdat we dit rondje te klein vonden, zijn we doorgelopen naar een kapelletje even buiten het dorp op de heuvel van St. Laurentius (de beschermheilige van de wijn).

Hier vandaan genoten van een mooie zonsondergang en daarna lekker gaan slapen.

Dad.

Alleen al voor die GROTE schnitzels zou ik ook naar Trittenheim zijn gereden. In Oostenrijk heb je de Schnitzel Alm. De kleinste schnitzel is daar 30 cm. Voor controle een gratis duimstok. Helaas is dat een beetje ver rijden maar jullie zullen best tevreden zijn geweest.