erwin-wendy.reismee.nl

dag 17 en 18

Dag 16 en 17 13-14 augustus

Daar zijn we weer. Vandaag zijn we van Vernon naar Golden gereden. Eerst nog langs een camper dealer gereden omdat er een gaspijpje los is in ons fornuis. Even gevraagd of het veilig was om hiermee door te rijden. Dit kon omdat als je de pit niet gebruikt er een beveiliging op zit dat het gas niet loopt. Vervolgens hebben wij onze rit vervolgd. We zijn gestopt bij de Dutchmen Diary. We hadden in Nederland al gelezen dat je hier moest stoppen om hun zelf gemaakte ijs te proeven. Dit ijs was inderdaad lekker. Er was ook een boerderij bij dus nog even bij de beesten geweest. Lieve kalfjes!! Toen doorgereden naar Revelstoke en hier in het national park nog een wandelingetje gemaakt omdat hier de skunk cabbage zou groeien in het kreupelhout. Dit is een plant uit de aronskelkfamilie. Hier is namelijk een stuk inlands regenwoud. Deze wandeling voor Erwin gedaan, lief he. Verder gereden naar Golden. Hier op de muggencamping Golden Eco Adventure Ranche gestaan. Hier was ook de landingsbaan van deltavliegers en parapenters. Voor Lisa hier een kleinere bijl gekocht zodat zij voor het eerst zelf hout kon hakken voor de firepit.

Dag 17

Vandaag van Golden naar Banff gereden. Eerst ontbeten bij Tim Hortens. Bij Spiral tunnels gestopt omdat er net een trein aankwam zodat je deze helemaal kon volgen. Door naar de camping gereden en voor drie dagen gereserveerd. We willen namelijk hier nog diverse dingen gaan doen. Vanmiddag naar de stad gegaan voor boodschappen en activiteiten te boeken. Hier hoorden we dat er een beer in de stad in een boom zat. Gaan kijken en ja hoor...........een zwarte beer hoog in de boom. Echt onwijs gaaf om te zien!!!!! Kijk zelf maar......Toen naar de camping om te eten. Voor het eerst 's avonds binnen gegeten omdat het regende. De hele nacht heeft het nog geregend en nu, de volgende morgen is het droog gelukkig en schijnt de zon weer.

Rob.

Lisa heeft nu een Zwiters zakmes en een bijl. Erwin (Rambo) heeft nu een goede hulp bij calamiteiten !
Wendy kan eventueel een deegrol gebruiken !