erwin-wendy.reismee.nl

dag 9

Dag 9,

Vertrokken van Waterfowl Lakes campground en de Icefields Parkway verder gereden. We zijn over de Sunwapta Pass gereden en zijn onderweg op verschillende plaatsen gestopt. We hebben onderweg berggeiten gezien. Doorgereden tot aan het Icefields Centre. Hier zijn we met een bus die speciaal gemaakt is om steile en gladde wegen te rijden de Icefields opgereden. Op de gletsjer mochten we uitstappen en een half uur rondlopen. Het was HEEL koud boven. Uitzicht was geweldig!

Vervolgens via Tangle Falls en Sunwapta Falls verder gereden. Gestopt voor vandaag op de Honeymoon Lake Campground. Erwin en Lisa hebben nog in Honeymoon Lake gezwommen. Lekker koud water, alleen kwamen ze erachter dat er bloedzuigers in het water zaten. Jakkie!!

Tijdens het eten maken liep er nog een zwarte beer op de camping. Nu hebben we tenminste twee zwarte beren gezien. Nu nog hopen op een Grizzly. Gelukkig ging hij weer snel terug het bos in.

Morgen verder naar Jasper.

Rob.

Jullie zien letterlijk beren op de weg ! Boe roepen zal
niet helpen dus opletten en snel de benen (camper) nemen. Enne..... liever geen Grizzly !