erwin-wendy.reismee.nl

dag 8

Daar zijn we weer.....

Vanmorgen bijtijds opgestaan. Erwin ging naar het toiletgebouw lopen en kwam ineens heel snel terug. Hij zei 'als jullie een zwarte beer willen zien moeten jullie heel snel naar buiten komen '. Nou dat wilden wij wel!! Het bleek dat Lisa toch snel uit bed kon komen.........

Vlak bij onze camper ( op de campground ) liep een zwarte beer op zijn gemak besjes te eten. Er kwamen in rap tempo allemaal park rangers aan om tussen de mensen en de beer te blijven. Ineens zagen wij 1 ranger een groot geweer uit haar pick-up halen. Dit bleek een verdovings geweer te zijn. Je hoorde de schoten.....en de beer was verdoofd. De ranger legde uit dat ze dit deden om de beer een zender te geven zodat zij hem konden blijven volgen. Als de beren te vaak bij mensen in de buurt blijven komen worden ze afgemaakt. Zielig he.....maar de beren worden dan te gevaarlijk.

Nou in ieder geval een beer gezien!!

Vervolgens van de campground vertrokken. Eerst zijn we nog een foto van Lake Louise gaan maken want toen wij er eerder waren was de lucht niet zo mooi blauw als vandaag. Toen zijn wij een stukje van The Icefields Parkway gaan rijden. We zijn bij verschillende punten gestopt: Hector Lake, Bow Lake met Bow Glacier, Peyto Lake.

Omdat de Canadezen ook een lang weekend hebben en dit het drukste weekend van de zomer is zijn we bij Waterfowl Lakes Campground gestopt. Hier was na enig zoekwerk nog een plek vrij. We staan mooi bij een riviertje. Je hebt hier trouwens altijd een grote plek met meestal altijd een hoop privacy. Ook staat er altijd een picknick tafel en een firepit.

Morgen gaan we de rest van The Icefields Parkway rijden, in ieder geval een stuk.

Groetjes maar weer.